Σκαραβαίος vs Βάτραχος! Η θέση που κατέκτησε το καθένα σε διεθνή ψηφοφορία

Δύο στυλάτα αυτοκίνητα που στον καθένα, κάποια στιγμή, το ιδιαίτερο στυλ τους, έχει τραβήξει την προσοχή και τα έχει χαζέψει, τα έχει θαυμάσει ή απλώς τα έχει σχολιάσει. Ειδικά, αν κυκλοφορούν στο δρόμο και είναι φτιαγμένα έτσι, ώστε να κάνουν το βλέμμα μας να πέσει πάνω τους. Ξέρουν καλά αυτά τα δύο αυτοκίνητα πώς να εντυπωσιάζουν! Ας κάνουμε όμως μια μικρή αναδρομή στο πώς έφτασαν ως εδώ και ποια θέση κατέκτησε το καθένα σε μια αναμέτρηση μέσω ψηφοφορίας το 1999 στο Λας Βέγκας.

 

Βάτραχος (Citroen DS)

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε το βάτραχο επίσημα το 1955. Η αρχική του ιδέα προϋπήρχε πριν το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και αυτός καθυστέρησε την υλοποίησή της. Τελικά η πρώτη του εμφάνιση έγινε τον Οκτώβριο του 1955 και κατά τη διάρκειά της πρώτης μέρας της έκθεσής του, παρηγγέλθησαν 12.000 αυτοκίνητα κι ενθουσιάστηκε το κοινό! Η παραγωγή του έκανε πολύ καλό και στην εικόνα της Γαλλίας προς τα έξω, εφόσον αυτή προσπαθούσε να ανακάμψει οικονομικά μετά τον πόλεμο. Η πρωτοτυπία του βατράχου και η τεράστια επιτυχία του έγκειται σε διάφορα καινοτόμα στοιχεία του, καθώς και στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του. Μερικά από τα στοιχεία που έφερε και το έκανε μοναδικό είναι ο αεροδυναμικό του σχεδιασμός. Ο σχεδιαστής του DS,Φλαμίνιο Μπερτόνι από το 1946 κιόλας είχε στα σκαριά ένα πρωτοποριακό σχέδιο αυτοκινήτου, το οποίο ήταν εμπνευσμένο από τα ζώα, καθώς επίσης σε συνεργασία και με άλλους ερευνητές και μηχανικούς της Citroen, στόχος ήταν να υπάρχει κι ένα πρότυπο βασισμένο στο σχεδιασμό των αεροπλάνων! Ένα άλλο χαρακτηριστικό του βατράχου ήταν η δυνατότητα ανύψωσης του οχήματος σε τρία στάδια, ώστε η οδηγική του συμπεριφορά να γίνεται καλύτερη. Άλλα χαρακτηριστικά του ήταν τα υδραυλικά δισκόφρενα, το τιμόνι με την μονή ακτίνα της citroen, η οροφή από υαλοβάμβακα, ώστε να μεταβιβάζεται το κέντρο βάρους του πιο χαμηλά.

 

Σκαραβαίος (Volkswagen Beetle)

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε το σκαραβαίο επίσημα το 1938 για πρώτη φορά. Όταν το 1939, ξέσπασε ο πόλεμος, σταμάτησε η παραγωγή του μπιτλ και κατασκευάζονταν, άλλα παρόμοια στρατιωτικά αυτοκίνητα. Μετά το τέλος του πολέμου αναδιοργανώθηκε το σύστημα παραγωγής και ξεκίνησε και πάλι η κυκλοφορία των σκαραβαίων. Σχεδιαστής ήταν ο Φέρνιναντ Πόρσε με τον γιο του και τους συνεργάτες τους και παρουσίασαν το πρώτο μοντέλο της Πόρσε το 1931, το οποίο ενείχε πολλά στοιχεία από τον μετέπειτα σκαραβαίο. Έπειτα, το πρότζεκτ της παραγωγής του σκαραβαίου ονομάστηκε Valkswagen, που σημαίνει το “αυτοκίνητο του λαού”. Στόχος ήταν να σχεδιαστεί ένα μικρό, ανθεκτικό, αξιόπιστο αυτοκίνητο, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμων, προσιτό σε όλους, οικονομικό και με χώρο για μια οικογένεια. Η ιδέα λοιπόν υλοποιήθηκε μετά την τελική συζήτηση του Πόρσε με τον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής της παραπάνω φιλοσοφίας. Λόγω της διακοπής της παραγωγής του εξαιτίας του πολέμου και λόγω των ζημιών που είχε υποστεί το εργοστάσιο, η ανάκαμψη άρχισε να συμβαίνει από το 1945 και μετά. Έως τα τέλη της δεκαετίας του 1950 είχε γίνει ήδη το νούμερο ένα στις πωλήσεις της Δυτικής Γερμανίας. Συνέχισε να κυκλοφορεί έως το 2003.

Και για το τέλος άφησα την πληροφορία του αποτελέσματος (μεταξύ των δύο) της ψηφοφορίας στο Λας Βέγκας, που διεξήχθη από διεθνείς ειδικούς για το Αυτοκίνητο του Αιώνα το 1999. Ο βάτραχος κατέλαβε την τρίτη θέση και το σκαθάρι την τέταρτη. Για την ιστορία, τις δύο πρώτες θέσεις κατέλαβαν το Ford Model T και το κλασικό Mini.

Η δική μου ψήφος, πάντως, πάει στον Βάτραχο! Η δική σας;

 

Πηγή: Βικιπαιδεία